Hoe kun je elke Prijsvraag of Wedstrijd winnen? Tips om een Prijsvragen Topper te worden en om veel prijzen te winnen!
Als mensen niet iets proberen omdat ze er zeker van zijn dat ze het niet krijgen, kunnen ze niet winnen. Omdat ze zich al van overweging hebben uitgesloten.
Ik hou altijd van wanneer mensen niet iets proberen, omdat ze er zeker van zijn dat ze het niet krijgen.
‘Ik ga niet op XYZ College aanmelden … ik kom nooit in, en zelfs als ik dat kon, kon ik het nooit veroorloven.’
‘Ik kan nooit die baan krijgen … je hebt 10 jaar ervaring nodig.’
“Wat? Voer die wedstrijd in? Er zijn waarschijnlijk 5.000 andere mensen die het doen. ‘
JA! Ze zijn recht! Ze zullen nooit winnen … omdat ze zich al van een overweging hebben verwijderd.
Een van de beste principes die ik ooit heb geleerd, is: “Doe niet hun werk voor hen.” Laat de toelatingscommissie u verwerpen, als ze beslissen dat u niet goed hebt. Doe hun werk niet voor hen.
Uw baan is van toepassing en geeft u elk voordeel in het winnen. Maar de angst voor afwijzing maakt dat de meesten van ons zelfs niet naar de bord willen stappen.
Ik heb over dit geschreven in het Craigslist Effect. Dat is wanneer andere mensen zo verschrikkelijk zijn dat je alleen wint door gewoon ‘adequaat’ te zijn. Het is een van de manieren waarop ik 100.000 dollar in universiteitsbeurzen heb gewonnen om mijn weg door middel van de middelbare school en de middelbare school in Stanford te betalen. En om mijn eigen uitdrukking op UrbanDictionary te krijgen. Mijn ouders zijn zo trots.
* * *
Ik ga je op het best bewaarde geheim van concurreren.
Als vijfhonderd mensen een wedstrijd betreden, zullen misschien tien van hen echt wereldklasse zijn. De rest filteren zich voor jou uit. Betekenis als je jezelf echt toewijdt, hoef je maar tien mensen te verslaan!
Ik noem dit model (hieronder afgebeeld) “Het voortgang van de doers.”
Als u op deze manier denkt, kunt u demoralisatie tot inspiratie brengen – en verrast uzelf. Laat me je laten zien hoe.
Mijn eerste confrontatie met het continuum of doers
Terug in 2008 heeft Ultieme Gids voor Google AdWords auteur Perry Marshall vacatures geplaatst voor twee nieuwe posities. Ik wilde een van hen. Toch waren deze niet typisch ‘stuur me uw CV’ advertenties. Ze waren wedstrijden. En voordat je zelfs zou kunnen toepassen, betaalde Perry $ 25, niet-terugbetaalbare aanvraagkosten voor iedereen die wilde.
Ik zal nooit vergeten hoe mensen reageren.
Geconfronteerd met zelfs een klein obstakel, de meeste mensen backpedaled. Bekijk enkele van hun whiny opmerkingen:
Een handvol anderen klagde in overeenstemming. Niet ik.
‘SWEET,’ dacht ik. “Deze mannen stoppen voor de race zelfs begonnen!”
Maar dat was gewoon de top van de ijsberg.
‘Wacht even,’ realiseerde ik me. “Dit is een continuum binnen een continuum. Als vijf mensen boos genoeg waren om te klagen, wat als tientallen meer gewoon stilweg opgegeven? Ik zou eigenlijk een schot hebben! ”
Perry schatte later dat honderden zou hebben toegepast zonder dat tarief. In plaats daarvan deden slechts achttien: diegenen die echt geloofden dat ze kunnen winnen. Vijf werden afgewezen voor slordige applicaties. De overige dertien werden toegekend aan een onbetaald project, waardoor er nog drie nog te vallen waren (zo niet zo gepleegd).
Van de tien die hun projecten hebben afgerond, waren zes slechts “respectabele” in Perry’s woorden.
Slechts vier finalisten van de startende achttien hadden “uitstekend” werk. Ik was een van hen.
De winnaar werd gekozen door de “mini-producten” van elk van ons finalisten te maken, te aanbieden aan Perry’s lezers, en te verhuren wie het meest verkocht heeft.
De andere drie waren professionele copywriters van 35 jaar of ouder. Een werkte bij Google. Ik was een 21 jarig college kind met nauwelijks ervaring.
Ik heb niet gewonnen. Maar ik maakte het tot de laatste ronde toen veel beter gekwalificeerde aanvragers (waaronder een “redacteur van kranten, tijdschriften en boeken”) niet eens de eerste kunnen scheuren. Mijn vaardigheden hebben me daar niet meegenomen. Mijn aanpak deed.
In plaats van pouting heb ik het werk van de winnaar bestudeerd. Ik heb zijn strategie vergeleken met mij en heb opgemerkt wat hij beter gedaan heeft. Zes maanden later, toen de legendarische kopieschrijver John Carlton een soortgelijke huurwedstrijd hield, won ik handig.
Drie jaar daarna heeft Ramit mij bij IWT gehuurd – grotendeels door mijn werk met Carlton. Al deze ervaringen hebben op hun beurt de DIY-graad gegenereerd. Ik had dit in 2008 niet kunnen voorzien. Maar achteraf liet een enkele wedstrijd die ik anders heb gekozen voor een reeks levensveranderende gebeurtenissen.
Zoals Steve Jobs zei: “U kunt alleen de punten die achteruit kijken, koppelen.” De klagers zullen nooit weten waar hun punten hen zouden hebben geleid.